torsdag 12 juni 2014

Blomdoftande kvällspromenad i Norrköping


En tung blomdoft av kaprifol och


jasmin känns i den sköna sommarkvällen vid Järnbrogatan.


Den doften blandar sig med fläderblommornas och


 en en massa andra dofter i Strömsparken. En fröjd för näsa och öga!


Vid Bråddgatan har restaurang Karl Johan ändrat skepnad och istället blivit Bar VILA Kök. Terassen ingår numera i restaurangens domäner.


Någon typ av Syrenhortensia blommar där. Spännande i närbild.


Många olika flagor vajade i vinden. Vet inte vad som pågår i stan med anledning av dem.


Det återstår fortfarande en del innan kaktusplanteringen är helt färdig. Då avslöjas motivet.


Vid Nya Torget är snart ombyggnaden gjord och vi kan se att Ångpanneföreningen ska flytta in där med sina konsulter.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hi everyone, it's my first pay a quick visit at this web site, and
post is really fruitful in favor of me, keep
up posting these posts.

Here is my page - Topher di Maggio

Ingrid sa...

Så mycket vackert det finns i Norrköping. Du får ta ett foto av den där kaktusplanteringen när den blir färdig.
Ha en skön helg!
Kram, Ingrid

Margaretha Lillvik sa...

Du är duktig på att fota blommor...nästan så man känner doften :)
Kaktusparken eller Karl Johan parken på 1950 talet finns på många foton i mitt album.
Det skulle alltid vara en bild därifrån när våra släktingar kom på besök och vi "gjorde" sta´n.

Hedwig sa...

Fantastiska foton som vanligt. Flaggningen är för Stenhammar-tävlingen. Motivet i kaktusparken blir Flimmer 60 år.

http://imeldabencic.blogspot.com/ sa...

Glad jag hittade hit så jag kan läsa om era resor med husbilen Ellen. Du gillar visst blommor lika mycket som jag! Massor av fina bilder. Titta gärna in till mig också någon gång, försöker komma ikapp med att skriva då jag är ny på att blogga ;-) http://imeldabencic.blogspot.se/

Matts Torebring sa...

Jag saknar en massa blommor där vi är, vi får njuta av naturen vid havet i stället och de blommor som du presenterar för oss. Kram