tisdag 17 juni 2014

En liten omväg till Stockholm, Järfälla


Idag hade vi tänkt träffa en väninna med man i Stockholm, men sjukdom la hinder i vägen. Vi gjorde då en snirkligare tur och jag fick prova att köra smalare vägar. Vid Strångsjö, söder om Katrineholm, körde jag mot Forssjö, Valla, Hälleforsnäs och Ärla innan vi kom ut på E20 till Strängnäs. Jag mötte både en lastbil, timmerbil och ett antal personbilar. Som tur var hade jag coachen vid passagerarsätet!


Innan E 20 fick Lennart ta över ratten. Då var jag svettig under armarna, men också rätt nöjd. Vi passerade över Mälaren vid Hjulstabron. Inga båtar syntes till, så passagen gick snabbt.


Vid Sigtuna stannade vi på ställplatsen och gick en tur i staden. Här var en guidad tur på gång.


En vacker gul ros fick lysa istället för solen, som höll sig bakom molnen.


Det fanns en del träsoffor vid strandpromenaden. Där var det bara en mås som tog en paus.


De mesta båtplatserna var upptagna, men vi var bara två husbilar på ställplatsen.


Vacker utsikt medan vi fikade. Cyklamen har 22 blommor! Denna enorma blomma har blommat nio månader i sträck! Efter fika fortsatte vi till dagen mål, Järfälla.

5 kommentarer:

Rolle o Carina sa...

Kul ni har det,även du som får köra en Concorde med !!
Det är också en dröm jag har,hoppas den en dag slår in :-)
Vilken fin Cyklamen,otroligt vacker!

Ha det gott/Kram

franks reiseblog sa...

utrolig mange vakre blommer ni har med på bloggen Elisabeth .Ja i Sverige er det utrolig mange fine stelplasser som ligger i & ved båthavner .Det begynner å bli en del av det også i Norge så vi følger etter.. Stor kram til era & fortsatt fin resa

Anders och Birgitta sa...

Skönt att du också kan köra bilen, Lennart kan ju bli sjuk och då är det bra att båda kan köra. Jag har inte testat vår nya bil ännu men det ska bli.

Anonym sa...

Bravo E, du gjorde/gör det, rattar Concorden, visst är det kul o spännande :-)

Ama de casa sa...

Tufft att välja en smalare väg - duktigt rattat! :-)