lördag 2 april 2016

Marknad


I dag var det marknad i Santa Pola och jag stod nog en halvtimme för att få köpa några literburkar med blandade oliver hos den här mannen, Antonio. Som du förstår var det en mängd spanska kvinnor och män, som också vet att han säljer de bästa oliverna!

 

Efter att ha stått länge, behövde jag sitta en stund och vad kunde då passa bättre än kaffe och nyfriterade churros, som vi doppade i choklad!


Vi handlade en del andra varor som honung från apelsinblommor, mandel och solroskärnor bl.a. Det här ståndet tycker jag är det mest ovanliga. Bodegan flyttar ut och är med i  torghandeln! 


Senare gick vi till "Nordiska rådets" samling, där vi åt en varsin stor macka med ost och salt fläsk, samtidigt som vi träffade gamla bekanta.

5 kommentarer:

Dessan sa...

Åhh så mysigt med marknad. Jag hoppas jag får besöka någon marknad i sommar:) kul träffa gamla bekanta också :)

JoY sa...

Förstår att det måste vara goda oliver med en sådan lång kö.
Kram

Unknown sa...

Också mina favoritställen. Tack för att du delar med dig fina bilder.Vi är redan i Sverige får nya husbilen på torsdag. Hade gärna varit kvar längre i Santa Pola .

Unknown sa...

Också mina favoritställen. Tack för att du delar med dig fina bilder.Vi är redan i Sverige får nya husbilen på torsdag. Hade gärna varit kvar längre i Santa Pola .

Vår husbilsblogg sa...

Jag skulle också köa länge för att köpa riktigt goda oliver. Det är för det mesta intressant och kul att besöka marknader. Saknar det här uppe i norden.