söndag 12 juni 2016

Dagarna går


Sedan senaste inlägget har jag ägnat mig åt barnbarnen både i Finspång  och i Linköping. Däremellan har jag börjat sortera kort efter mamma och förstås då också skannat in en del. Så i onsdags tog vi en tur till Holger och Monica. Jag fick låna en pärm av Holger med material från gemensamma släktingar från min farmors sida.


Där fann jag en bild på min farmors farmor. Hon hette Carolina Lovisa Bergström och levde under åren 1842- 1927. Hon bodde i kylhålet Horn i södra Östergötland.
Det är kul att hitta foton och inte bara personuppgifter. Det är lättare att identifiera sig med dem då.
Min nyfikenhet väcks, så kanske att jag fortsätter med släktforskning, när allt annat är omhändertaget.


Tillbaka i nuet, så blommar det väldigt fint i Vasaparken. Här en Try-buske.


Fläderblommorna är också utslagna, så den som har en egen buske kan göra saft nu.


Vi lekte inte bara i Vasaparken utan även på vårt golv. Härligt med barnbarn. Mer blir det i eftermiddag, då vi åker till sonen i Linköping.

5 kommentarer:

Lennart och hans tankar sa...

Dagarna, trots att de är långa, går alldeles för fort denna underbara tid!

Ingrid sa...

Visst är det roligt med gamla kort! Det gäller att ta vara på de skatterna.
Ha det så fint med barnbarnen!
Kram, Ingrid

Matts Torebring sa...

Det doftar nästan svensk midsommar om korten.

www.hobbyontheroad.wordpress.com sa...

Det är sån fröjd att följa era resor, men nu får ni en utmaning till...att berätta lite mer...
på https://hobbyontheroad.wordpress.com finns frågorna som ni gärna får svara på, på er blogg :-)

Emma, Sol som sol? sa...

Åh, det var en riktigt vacker paradisbuske du har fotat! En av mina absoluta favoriter och det första jag planterade när vi köpte vårt hus i Sverige. Under den busken ligger nu även min älskade katt begravd.

Och oj så gott med fläderblomssaft. Hoppas mamma har gjort någon så jag kan dricka det när jag kommer hem till Sverige i sommar.