tisdag 15 november 2016

Promenad till San Fernando


På förmiddagen gick tvättmaskinen och för övrigt tog vi det lugnt på altanen.


Efter lunchen tog vi en promenad till San Fernando. Där träffade vi på den första julgranen för den här säsongen i ett köpcentrum.  Känns tidigt och lite fel.


Vi gick igenom ett vackert kvarter med "vanliga" bostäder.


Vid rondellen i korsningen Avenida de Tirajana och Avenida de Galdar fanns den här kakel-tavlan, som visar tvätterskornas slit.


Vi tog oss ner till Mercadona, där vi handlade. Deras fiskavdelning är väldigt fräsch.
Jag gick också en sväng på två olika Kina-butiker, medan Lennart vilade benen utanför. Så gick vi vidare till Lidl.


Förra gången jag var inne på Kinabutiken köpte jag en "Dramaten" och det är praktiskt att ha när vi vill handla och har en bit hem.


Men innan vi gått så långt stärkte vi oss med varsin Cafe americano. Solen började dala och vi skyndade oss hemåt.


I kväll blev det en varm macka med hackade tomater på altanen. Det blev avslutningen på den här 5:2 dagen.

4 kommentarer:

BP sa...

Dessa dramater hade jag aldrig sett i Sverige. De är ju sååå vanliga i Spanien. Å så himla bra de är. Nu ser man fler och fler här också. Okej då - det är nästan bara panschisar som dra på dom, men ändå... Å spanska märket Rolser, som vi är vana vid från våra besök i Benidorm kommer mer och mer här hemma. Rolser exponerar sig på massvis med mässor här faktiskt. Kul!

Tack för ytterligare ett somrigt och underbart inlägg:-)

Ingrid sa...

Jag har funderat på en Dramaten för jag är så dålig på att bära, men så länge jag har bilen tar jag den när det ska storhandlas.
Det var lite tidigt med julgran!
Kran, Ingrid

Margaretha Lillvik sa...

En "dramaten" köpte vi första året här nere, men sen har den blivit hängande i garaget. Ångrade att vi inte hade den med nu, den hade behövts. Ha det gott.

Matts Torebring sa...

Julgranen passade inte in, "ta bort den"!