måndag 8 januari 2018

En glädjens dag


Solen skiner, bougainvillean frodas och en prickig skalbagge hälsar på i en blomma. Vi njuter under parasollet, tar promenader och gläds av alla vackra blommor.


Efter ytterligare ett läkarbesök i kväll, där mitt blodtryck för femte gången hade normala nivåer, firade vi med en varsin tårtbit på Café de Paris.


Det kom mörka moln från bergen, norrifrån. Här har vi precis kommit ut från postkontoret, där vi hämtat ett stort spännande brev.


Den dalande solen gav ett vackert färgspel i molnen.


Väl hemma kunde jag inte hejda mig, utan satte mig genast för att ta hand om brevet. Dotter Annas handstil kände jag igen.


Brevet innehöll ett paket och julkort, samt fina teckningar från Noelle och Wincent! Wincent hade ritat en husbuss och


Noelle hade textat själv! Dessutom ett paket ...


Så spännande!


Det var ett foto på barnbarnen!


Nu har det en fin plats på hyllan, där vi sedan tidigare har en palm, som jag gjorde tillsammans med Harry och Mira när de var här. Palmbladen är deras avritade händer.
Jag och morfar Lennart är så glada!! Stort tack!

13 kommentarer:

Husbilen-Ellen sa...

Helt klart. Hjärtat svämmar nästan över!

Eva sa...

Vilken fin present.

Anki sa...

Vilken härlig dag och vilken underbar hälsning från din dotter och barnbarnen. Klart det var en glädjens dag!
Fantastiska bilder!
Ha det gott!

FREEDOMtravel sa...

Härlig dag och fint paket! Ha det fortsatt fint!

Rolle o Carina sa...

Visst är det lätt att ha en glädjens dag där i värmen!
Och med ett så fint paket ännu bättre :-)

Ha det gott o njut.....Vi räknar ner :-)

Matts Torebring sa...

Visst är det roligt med presenter, men tårtbotten såg inte dum ut den heller...

BP sa...

Stort GRATTIS till ett framgångsrikt läkarbesök! Den gula himlen är helt underbar. Å så kul med ett paket och ett så fint kort på barnbarnen.
Sedan gillar jag texten på din t-shirt. Fräckt! Å det är ju precis det du/ni gör - lever drömmen alltså:-)

Husbilen-Ellen sa...

Ja,jag blev riktigt glad!

Husbilen-Ellen sa...

Tack! Inte utan än det blir varmt runt hjärtat!

Husbilen-Ellen sa...

Vi tar vara på dagen och njuter!

Husbilen-Ellen sa...

Ser fram emot att träffa er igen!

Husbilen-Ellen sa...

Tårtbitarna är goda, men här var presenten bäst!

Husbilen-Ellen sa...

Den t-shirten gillar jag. Vi tar vara på våra drömmar.