tisdag 31 oktober 2017

Halloween


I går hade vi en del praktiska bestyr, som besök hos fysioterapeuten. Det blev en del nya övningar för Lennart att ta tag i framöver.


Det var vackert och skönt promenadväder. Vid gamla buss-stationen och restaurang Druvan, växer det upp ett nytt bostadshus med en väldig fart.


I dag har jag packat och tömt frysen. Sen tog vi en promenad. Fortfarande blommar några rosor i Vasaparken.


Vid Lindahls konditori lockades vi av Halloween-bakelserna.


Det blev en varsin spökbakelse innan vi gick hemåt.

14 kommentarer:

JoY sa...

Skulle också haft svårt att motstå bakelserna.
kram

BP sa...

Japp, alla nybyggen poppar upp som svampar precis överallt här också...
Söta gulliga Halloween-bakelser blev det också.
Sedan hoppas jag att stackars Lennart snart kan slänga kryckorna.

Matts Torebring sa...

En spökbakelse hade jag nog också fallit för. Men där går gränsen för mig med Halloween. En fin helg som det bara blivit business av.

Dessan sa...

Så skönt att det ändå börjar lida mot sitt slut för Lennart o att han fått av sig gipset till slut. Bakelserna såg väldans mumsiga ut :-) Kram

Ama de casa sa...

Spökbakelserna såg verkligen smarriga ut! :-)

Vår husbilsblogg sa...

Tack för tipset, i morgon ska jag försöka hitta spökbakelser. Kul grej.

Anki sa...

Smarriga spökbakelser ... dem hade jag nog också haft svårt att motstå :)

Husbilen-Ellen sa...

Det smakade bra.

Husbilen-Ellen sa...

Det dröjer nog ett par månader till innan bägge kryckorna är borta.

Husbilen-Ellen sa...

Bakelsen var nog för oss.

Husbilen-Ellen sa...

De var goda. De flesta andra hade formen av en pumpa.

Husbilen-Ellen sa...

De var goda.

Husbilen-Ellen sa...

Både roliga och goda.

Husbilen-Ellen sa...

Det var ett bra avslut på promenaden.