fredag 6 april 2018

El Palmeral m.m.


På kvällarna sitter vi gärna ute och myser. Vi kollar när solen går ner och det blir riktigt mörkt. I bakgrunden skymtar vårt rum i orange och vitt. 80-talsfärgerna är kvar i den här bungalowen.


I onsdags var Jussi, Mikael,


Yvonne och Elisabeth/Lizzo här på Cava i eftermiddagssolen. Vi hade några bra timmar tillsammans.


I går gjorde jag och


Lennart våra sista kastomgångar i Möllky för den här säsongen. Ingen av oss var nära seger.


Wolfgang gick in och avslutade Manolo´s spelomgång och vann! Grattis!


Inom Verdemar blommar en Jättepapegojblomma, Strelitzia alba. Andra omgången som den blommar för den här säsongen.


Senare på kvällen var vi till China House i San Fernando och åt många små små rätter. Vi höll på länge och blev rejält mätta! Ett ställe vi kan rekommendera!


I dag har vi hitintills varit ute på en promenad. Då konstaterade vi att träden som såg nästintill döda ut, nu börjar grönska.


En del moln kommer och går på himlen, men det har varit skönt, för då dämpas värmen. Som lägst hade vi 17,5 grader i natt och nu är det 23,2 grader. Vi tycker det är behagligt skönt i skuggan, men det finns de som ligger och steker sig i solen.

6 kommentarer:

BP sa...

Nu älskar jag ju orange, så i den bungalowen hade jag stortrivts.
Otroligt läckra bilder, speciellt den sista som påminner mig om Påskön konstigt nog.

Husbilen-Ellen sa...

Jag gillar faktiskt det orangea också. Hade köksluckor på 70-taletsom var målade i den färgen.

Hedwig sa...

Och min papegojblomma fick inga blommor i år heller .....

Husbilen-Ellen sa...

... men än kan det väl bli!

Ama de casa sa...

Det ser inte ut att gå nån större nöd på er :-) Härligt med värme både från solen och vännerna :-)

Ha en fin lördag!

Husbilen-Ellen sa...

Nej, inte går det någon nöd på oss, med både sol och vänner.